نوشته شده توسط : $$ALI$$

  در واپسین لحظات حیات، عباراتی مشهور از دهان شخصیتهای نامدار جهان خارج شده است که هیچکس نمیداند آیا این عبارات تحت تاثیر احساسات،ترس، هیجان و نظایر آن بیان شده است و یا آنکه آخرین حرف زندگی شان را بطور ناخودآگاه بر زبان رانده اند؟ پاره ای از آنان نیز دنیای پس از مرگ را بچشم دیده اند و از مرگ بعنوان یک پدیده تاریک نام برده اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 739
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

یک روز وقتى کارمندان به اداره رسيدند، اطلاعيه بزرگى را در تابلوى اعلانات ديدند که روى آن نوشته شده بود:

 «ديروز فردى که مانع پيشرفت شما در اين اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشييع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنيم.»
در ابتدا، همه از دريافت خبر مرگ يکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند امّا پس از مدتى،کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پيشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده که بوده استاين کنجکاوى، تقريباً تمام کارمندان را ساعت١٠ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعيت زياد مى‌شد هيجان هم بالا مى‌رفت. همه پيش خود فکر مى‌کردند: «اين فرد چه کسى بود که مانع پيشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مردکارمندان در صفى قرار گرفتند و يکى يکى نزديک تابوت مى‌رفتند و وقتى به درون تابوت نگاه مى‌کردند ناگهان خشکشان مى‌زد و زبانشان بند مى‌آمد.
آينه‌اى درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه مى‌کرد، تصوير خود را مى‌ديد. نوشته‌اى نيز بدين مضمون در کنار آينه بود:
«تنها يک نفر وجود دارد که مى‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسى نيست جزء خود شما. شما تنها کسى هستيد که مى‌توانيد زندگى‌تان را متحوّل کنيد. شما تنها کسى هستيد که مى‌توانيد بر روى شادى‌ها، تصورات و موفقيت‌هايتان اثر گذار باشيد. شما تنها کسى هستيد که مى‌توانيد به خودتان کمک کنيد.
زندگى شما وقتى که رئيستان، دوستانتان، والدين‌تان، شريک زندگى‌تان يا محل کارتان تغيير مى‌کند، دستخوش تغيير نمى‌شود. زندگى شما تنها فقط وقتى تغيير مى‌کند که شما تغيير کنيد، باورهاى محدود کننده خود را کنار بگذاريد و باور کنيد که شما تنها کسى هستيد که مسئول زندگى خودتان مى‌باشيد.
مهم‌ترين رابطه‌اى که در زندگى مى‌توانيد داشته باشيد، رابطه با خودتان است.
خودتان را امتحان کنيد. مواظب خودتان باشيد. از مشکلات، غيرممکن‌ها و چيزهاى از دست داده نهراسيد. خودتان و واقعيت‌هاى زندگى خودتان را بسازيد.
دنيا مثل آينه است. انعکاس افکارى که فرد قوياً به آن‌ها اعتقاد دارد را به او باز مى‌گرداند. تفاوت‌ها در روش نگاه کردن به زندگى است.»


:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 استاد ایرانی فیزیک و نجوم رصدی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا با بیان اینکه از مهبانگ (انفجار بزرگ) و ابتدای پیدایش جهان، حدود 13 میلیارد سال گذشته است، گفت: طبق محاسبات، جهان 35 میلیارد سال پس از پیدایش یعنی تا حدود 21 میلیارد سال دیگر نابود خواهد شد.

دکتر بهرام مبشر، کیهان‌شناس بزرگ ایرانی دانشگاه «ریورساید» کالیفرنیا و کاشف دورترین خوشه کهکشانی جهان که در دومین همایش عظمت کائنات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخن می‌گفت، اظهار کرد: هدف من این است که برای شما دانشجویان، سوال ایجاد کنم تا متوجه شوید که این مسائل قابل تفکر است.



:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 برای دیگر کاربردهای شیر به صفحه ابهام زدایی بروید. 
شیر جانوری قوی با سری بزرگ، پاهای بزرگ و قوی و دمی بلند از جنس پلنگ‌شکلان (Panthera) است. اندازهٔ بدن او ۱۴۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و اندازهٔ دم او ۶۷ تا ۱۰۰ سانتیمتر است. نوع نر بزرگتر از ماده‌است و نرها بر روی گردن و شانهٔ خود دارای یال نیز می‌باشند. رنگ بدن شیرها بین قهوه‌ای مایل به زرد و قهوه‌ای مایل به سرخ متغیّر است. رنگ یال شیرهای نر نیز از زرد روشن تا سیاه متغیّر است. همچون دیگر گربه سانان بزرگ شیرها نیز می‌توانند به سرعتهای بالا دست یابند و آن را برای مدّت کوتاهی حفظ کنند. در گذشته در آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا به وفور یافت می‌شدند ولی اکنون فقط در جنوب صحرای بزرگ در آفریقا و در منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شمال غربی هند زندگی می‌کنند. شیر برخلاف مشهور بودن به سلطان جنگل در بیشهها زندگی می‌کند. این جانور ۲۰ ساعت در روز به استراحت می‌پردازند. شیرها معمولاً در طول روز به شکار می‌پردازند ولی در مناطقی که آنها را شکار می‌کنند تنها در هنگام شب فعّال هستند. آنها گروهی زندگی می‌کنند و هر گروه متشکّل از سه شیر نر، پانزده ماده و توله هایشان در یک قلمرو مشخّص است. شیرها از قلمرو خود در مقابل بیگانگان که گاهی شیرهای نر غریبه هستند دفاع می‌کنند. گروه‌های دیگری نیز هستند که فقط از شیرهای نر مجّرد تشکیل شده‌اند. شیرها جانورانی مانند گوراسب و غزال را برای تغذیه شکار می‌کنند. آنها جانوران بزرگتر مانند بوفالوها و زرّافه‌ها را نیز به صورت دست جمعی و به کمک یکدیگر شکار می‌کنند. حتّی پرندگان و گاهی کروکدیلها نیز به دست آنها گرفتار می‌شوند. شکارکردن بیشتر به عهدهٔ شیرهای ماده‌است.



:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 سنگی با نام " چشم گربه":

 

این سنگ یک سنگ گرانبهاست که برای تزئینات و جواهرات ازش استفاده می شه.

اسامي ديگر اين سنگ: چشم گربه را در زبان سانسكريت كينوزن، به پنجابي لهسينا، به هندي ديدوريه، در زبان عربي عين الهر يا عين الهريره و در زبان انگليسي cat's eye گويند.

 

 

خواص طبي سنگ چشم گربه:

اين سنگ مفرح القلوب بوده، اگر از سرمه آن استفاده گردد. بیماریهای چشم را درمان می کند. از پودر و کشته آن مسواک زده شود برای دندان ها مفید می باشد. اگر کشته آن را بر هر زخمی بگذارید، زخم را درمان می کند. استفاده از آن گلودرد و سینه درد را درمان میکند. چرک و ریه و بلغم را از بین می برد.


و اما می رسیم به یه مورد فوق العاده زیبا بازهم به نام " چشم گربه ".  اینبار

" سحابی چشم گربه "

 

درواقع سحابی چشم گربه با عمر تخمینی 1000 سال تصویرجالبی ازیک ستاره درحال مرگ  ویا به احتمال زیاد یک منظومه دوتایی ستاره ای نا شناخته را پیش چشمان ما قرارداده است. براساس تحقیقات صورت گرفته تاثیرات حرکتی دوستاره که به دوریکدیگردرگردشند می تواند دلیل بسیار خوبی برای ایجاد ساختاری چنین پیچیده و متقارن درسحابی باشد،ساختاری که معمولا درسحابی های سیاره ای دیده نمی شود. هنگامی که  NGC 6543برای اولین بار با طیف سنجی مشاهده گردید طیف آن حاوی خطوط نشری  بود که علاوه بروجود ستاره های چند گانه دراین ناحیه ،وجود ابرهای گازی پراکنده را نیز نشان می داد.


 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 گربه همانند انسان دارای ديد دوچشمی بوده و اجسام را سه بعدی می بيند با اين وجود , چشم گربه که برای ثبت حرکات طراحی شده است تفاوت های زيادی با چشم انسان ها دارد, مردمک چشم گربه برخلاف مردمک چشم ما , گرد نيست بلکه بيضوی شکل است . مردمک های بيضوی شکل نسبت به انواع گرد , خيلی سريعتر باز و بسته شده و موجب می شود که اندازه بزرگتری داشته باشد , به اين دليل يک گربه می تواند مردمک خود را به اندازه قرنيه اش ( تقريباً تا 90 % سطح چشم خود) باز کند پس موجب می شود که نور بيشتری وارد چشم شود . در چشم گربه بر خلاف چشم ما تعداد سلول های استوانه ای نسبت به سلول های مخروطی بسيار بيشتر است , بنابراين چشم گربه برای ديدن اجسام در تاريکی سازگاری بيشتری نسبت به چشم انسان ها دارد . اين جانوران رنگ های ارغوانی , آبی , سبز و زرد را می بينند اما نسبت به رنگ قرمز , نارنجی و قهوه ای کوررنگ هستند گربه ها اين رنگ ها را بصورت خاکستری می بينند . 

 

 

    نکته جالب درخشش چشم گربه ها در تاريکی است . در پشت شبکيه چشم گربه ها  لايه ای از سلول های منعکس کننده نور وجود دارد که tapetum  lucidum  ناميده می شود اين لايه ی آينه مانند ,  نور تابيده شده به شبکيه را منعکس می کند و موجب می شود که سلول های استوانه ای دو بار در معرض نور قرار گيرند , بنابراين در تاريکی بسيار بهتر از انسان ها می تواند ببينند . وجود اين لايه به همراه داشتن مردمک بيضی شکل , موجب شده است که گربه ها فقط  به یک ششم نوری که ما برای ديدن نياز داريم به وضوح اجسام را ببينند , بطوريکه در يک شب نسبتاً ابری با تعدادی ستاره , نور لازم برای ديدن گربه فراهم می شود 



:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 انسان، به سبب ویژگی های بی نظیرش در میان همه موجودات، عنوان اشرف مخلوقات را به خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفکر و یادگیری دارد که به او اجازه می دهد اعمال خاص انجام دهد. نتایج اعمالش را پیش بینی و ارزیابی کند. تغییر و تحولات گوناگون و سریعی را در عرصه علم و فناوری به وجود آورد. آن چنان که به قول تافلر دنیا را به دهکده ای تبدیل کند که اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن از قاره ای به قاره دیگر انتقال دهد.

بنابراین بر اثر پیشرفت سریع و غیر قابل انتظاری که در قلمرو دانش و فناوری طی چند قرن اخیر نصیب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته های بشری روز به روز به طور سر سام آوری در حال افزایش است. بر دانش آموزان و دانشجویان لازم است که هرچه سریعتر خود را با این تغییر و تحولات همگام سازند. در این راستا، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان کوشش زیاد می کنند. بسیار مطالعه می کنند اما به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی توانند به نتیجه دلخواه دست یابند.

تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.

تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

سپاهيان روم با كشتيهاي جنگي به سواحل شهر نزديك شده بودند ، ارشميدوس به كمك نبوغ رياضي خود منجنيقهايي ساخته بود كه از اين منجنيقها با پرتاب سنگهاي بزرگ تعدادي از كشتيهاي دشمن را غرق كرده بودند . ارزشميدس در اتاق محقرش مشغول حل مسائل رياضي و تكميل اختراع خود بود كه سربازان دشمن ارشميدس را پيدا كردند ، فرمانده سپاه به سربازانش دستور داده بود كه هر جا ارشميدس را پيدا كردند ، او را زنده نزد وي بياورند . عدهاي از سربازان به خانه ارشميدس ريختند ، چون ارشميدوس را نمي شناختند از او اسمش را پرسيدند . ارشميدس مشغول حل مسائل رياضي بود و چنان فكرش متمركز بود كه متوجه ورود سربازان نشد و پاسخ آنها را هم نداد زيرا در اثر تمركز فكر قوي اصلاً صداي آنها را نشنيده بود . سربازان دوباره سوال كردند ، ولي جز بي اعتنايي و سكوت جوابي نشنيدند ، لذا عصباني شده و با وارد كردن ضربهٌ شمشيري بر گردنش سرش را از تن جدا كردند . 
شما حواستان باشد به سرنوشت ارشميدس دچار نشويد !!!!!......



:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 اگر به جيب تفكر فرو كني سر را 

گذشته هاي قضا را ادا تواني كرد 
و ليكن اين صفت رهروان چالاك است 
تو نازنين جهاني ، كجا تواني كرد 
جمع كردن تمام حواس روي يك موضوع را تمركز فكر مي گويند ، علم امروزي روي تمركز فكر تاكيد فراواني دارد قبل از اين نيز اكثر بزرگان از اين موحبت الهي برخوردار بوده اند.

زفكر تفرقه باز آي تا شوي مجموع به حكم آن كه چو اهرمن شد سروش آمد 

 حس ششم 

تمركز فكر و حس ششم از جمله تمريناتي است كه در تمرينات پاراپيسيكولوژي وجود دارد ، از جمله تكنيكهاي ريلكس شدن ( شُل بودن ) براي ايجاد و يا عميق كردن خلسهٌ هيپنوتيزمي و در تمرينات «مديتيشين ، يوگا ، ذن» از تمركز فكر و حس ششم استفاده مي شود حواس پنجگانه ما (بينايي ، شنوايي ، بويايي ، چشايي ، لامسه) به ما كمك مي كند تا به نحو مطلوبي به حوادثي كه در جهان اطراف ما اتقاق مي افتد پي ببريم ، اما حس ششم حاصل پنج حس ديگر را از طريق فرايند علت و معلول فرضي جمع آوري كرده و به فرايند بين علت از طريق معلول قوت مي دهد و حس مستقيمي مانند حواس پنجگانه نيست بلكه ادراك روحي ماوراءالطبيعي است . حس ششم كه آن را فراست يا ادراك نيز مي نامند در علوم مختلف مخضوصا علوم مربوط به ورزشهاي رزمي كاربرد فراواني دارد. 

 آثار علمي حس ششم : 

در استفاده كردن از نيروها دروني علاوه بر آن كه محدوديتي در تاثير علمي آن وجود ندارد ، خطراتي نيز براي بشر بوجود نمي آورد . اكنون ساختمانهايي در زمين وجود دارد كه مطلقاً با سنگ ساخته شده است ، از سنگ بودن ساختمانهاي قديمي عجيب نيست ، ولي اين مطلب قابل توجه است كه هر يك از اين سنگها ده تن وزن دارند و بعضاً تا ارتفاع بيشر از ده متري بلند كرده شده اند . ميگويند براي بحركت درآوردن هر يك از اين سنگها نيروي بدني 60 هزار نفر لازم است كه يكباره به فعاليت درآيد ؛ در واقع تا كنون كسي در دنيا نتوانسته چگونگي ساختمان اين احجار را توضيح دهد و توجيه نمايد. 
نظير اين ساختمان در لبنان موجود است و موسوم به«ايوان بعلبك» است و تاريخ آن 900 سال قبل از ميلاد مسيح است. خانه كعبه در عربستان در حدود ده هزار سال پيش ساخته شده است و مطابق قصص قرآن و تورات ، توسط ابراهيم و فرزندش اسماعيل (يا اسحق) ساخته شده است . يعني توسط دو نفر ! البته هر دو پيامبر بوده و تواناييهاي استفاده از نيروي جسمي و روحي خود را تا حد كمال داشتند. 
يكي ديگر از شگفتيهاي كره خاكي ؛ هرم خئوپس ( از اهرام ثلاثهٌ مصر ) مي باشد كه از حوصله اين بحث خارج است و بعداً به آن خواهيم پرداخت.



:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1391 | نظرات ()