نوشته شده توسط : $$ALI$$

                      

سرزمین عشق  lovelan.mihanblog.com

 

 


 

خلاقیت فوق العاده جالب یک دانشجو باعث شد که استاد به او صفر ندهد!

اسخهای جالب این دانش اموز باعث شد تا نمره صفر نگیرد. سوال ها و جوابها را بخوانید.
ANSWERS OF A BRILLIANT STUDENT WHO OBTAINED 0 But I would have given him 100



:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

مغز یکی از اعضاء بدن انسان است که ۲ درصد از وزن بدن را تشکیل می‌دهد اما تا بیش از ۳۰ درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می‌کند و بیشتر انرژی خود را از هیدرات های کربن(گلوکز خون) جذب می‌کند و این سوخت را سریع می‌سوزاند حتی زمانیکه در خواب هستیم. مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیزن مصرف می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 1201
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

ذره بین

ذره بین

شاید برای خواندن نوشته روی یک بطری یا نوشته روی برچسب هاب کوچک تا کنون از ذره بین استفاده کرده باشید و یا حتماً افراد مسنی را دیده اید که گاهی اوقات برای مطالعه یک کتاب از ذره بین استفاده می کنند.

ذره بین با بزرگ کردن تصویر یک جسم ریز از روزگاران قدیم برای مشاهده اجسام ریز به کار می رفته است. این ابزار نوری به "بزرگ ساز" معروف است، این بزرگ ساز قبل از به وجود آمدن عینک مورد استفاده قرار می گرفت.

ساخت اولین ذره بین ها به به دوره رنسانس (Renaissance) می رسد که از بلور obsidian crystals برای بزرگنمایی شعله یک شمع روشن استفاده می کردند.

ذره بین

البته در ایران باستان، آشوریان از "burning-glass" برای روشن کردن آتش به کمک پرتوهای نور خورشید استفاده می کردند؛ به این صورت که با استفاده از یک burning-glass پرتوهای نوری را هدایت کرده و آن ها را در یک نقطه خاص جمع می کردند.

 

اولین عینک دو چشمی در قرن 13 میلادی ساخته شد، این در حالی است که قدمت حضور ذره بین در زندگی بشر به 1021 بر می گردد.

در کتاب های اپتیکی نوشته شده آن روزگار، شواهدی بر وجود ابزارهای نوری و استفاده  آن ها وجود دارد. در قرن 8 میلادی، دستگاه هیروگلیف (hieroglyphs) کشف گردید.

امروزه از ذره بین ها برای ساخت ابزار جدید استفاده می کنند که می توانند، تصویر بزرگتری از اجسام ریز تهیه نمایند. اولین میکروسکوپ در سال 1590 میلادی ساخته شد و بسیاری از مردم بر این باورند که ذره بین پدر میکروسکوپ می باشد و به طور کلی سال دقیق اختراع ذره بین تا کنون مشخص نیست.

 



:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

   چگونه انرژی خورشیدی کار می کند

ترجمه هاله توابی

از زمانیکه کره زمین به دور خورشید می چرخیده همواره انرژی خورشیدی وجود داشته است. برای مدت طولانی از قرن هفتم قبل از میلاد، زمانیکه از شیشه به عنوان ذره بین استفاده می شد، انسان تلاش می کرده از این انرژی بهره ببرد. در این عصر با پیشرفت تکنولوژی الکتریسیته، نور و گرما در اختیار بشر قرار گرفته است ولی نکته مورد اهمیت این است که ما برای سود خود بهتر است از تابش سخاوتمندانه خورشید بهره برداری کنیم.

  



:: بازدید از این مطلب : 764
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 انرژی که از طریق خورشید به زمین می‌رسد ۱۰۰۰۰ بار بیشتر از انرژی مورد نیاز انسان است. مصرف انرژی در سال ۲۰۵۰ یعنی سال ۱۴۲۹ خورشیدی (۴۰ سال دیگر) ۵۰ تا ۳۰۰ درصد بیشتر از مصرف امروزی آن خواهد بود. با اینحال اگر فقط ۰٫۱ درصد از سطح زمین با مبدل‌های انرژی خورشیدی پوشیده شوند و تنها ۱۰ ٪ بازده داشته باشند برای تأمین انرژی مورد نیاز بشر کافی است.

در مرکز خورشید هر ثانیه ۷۰۰ تن هیدروژن به انرژی تبدیل می‌شود (به صورت فوتون یا نوترینو). دمای خورشید در مرکز آن ۱۵ میلیون و در سطح آن ۶ هزار درجه سانتیگراد است. انرژی تولید شده در سطح خورشید بعد از ۸ دقیقه به سطح زمین می‌رسد. نور خورشید که به زمین می‌رسد شامل طول موج‌های زیر است: ۴۷ درصد فرو سرخ، ۴۶ درصد نور نامرئی، ۷ درصد فرابنفش. از این رو سلول‌های خورشیدی باید در ناحیه فرو سرخ و نور مرئی جذب بالایی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

    مغز شما اطلاعات دریافت شده توسط چشمتان را به طور شگفت انگیزی با هم ترکیب می کند. 

img/daneshnameh_up/f/fc/ov18.jpg


هنگامی که به اطراف خود می نگرید، امکان دارد اطلاعاتی که توسط دو چشم خود دریافت می کنید، با هم مغایر باشند. آیا می دانید در اینگونه موارد مغزتان چگونه رفتار می کند؟ آیا گیرنده هایی که در مغز قرار دارند مستقل از هم عمل می کنند یا متأثر از یکدیگرند؟ باانجام آزمایش زیرخواهید فهمید که هر یک از دو چشم چگونه بر دیگری تأثیر می گذارند.



:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

          

سلام به همه ی دوستان

راستش من عاشق مدل های هوایی هستم و در این مورد خیلی مطالعه میکنم

این مطلب نکته ها و چیزهایی در مورد ساخت بالگرد ذکر کرده است شاید با خواندن اون چیزی دستگیرتون بشه

و تاکید میکنم که لطفا اگر کسی در این مورد چیزهایی میدونه در نظرات ایمیل شو بزاره من به کسایی مثل شما

نیازمندم.

یک روز ماهم با کمک یکدیگر خواهیم توانست



:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

اگر شما امروز صبح که از خواب بيدار شدید توانستيد به راحتی یک ليوان آب آشاميدنی، چای و ... بنوشيد، بدانید که در دسته افراد خوش شانس کره زمین قرار دارید. چرا که آمار نشان می دهد يک هشتم جمعيت کره زمين، اين قدر ها خوش شانس نیستند و نمی توانند به سهولت به يک لیوان آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشند.


تا آنجا که بررسی ها نشان می دهد 60 تا 80 درصد از بيماری های رايج بين مردمان مناطق محروم کره زمین از جمله کشور هند ناشی از استفاده از آب های آلوده به جای آب شرب سالم است.


راه های زیادی برای تصفیه آب های آلوده وجود دارد اما به مراتب برای جمعیت محروم هزینه بر بوده و مقرون به صرفه نمی باشد. يک کمپانی به نام Sarvajal يک دستگاه تصفيه کن خورشيدی به نام ATM طراحی کرده و به جمعیت محروم هند عرضه کرده است.


این دستگاه آب آلوده را به کمک فيلتر های نفوذی و اشعه فرا بنفش تصفيه می کند و انرژی مورد نياز خود را از انرژی نور خورشيد که در اغلب نقاط کشور هند به وفور يافت می شود تامین می کند. هر منطقه برای داشتن اين دستگاه کافی است که پیش پرداختی را به کمپانی بپردازد و دستگاه را تحويل گرفته و در محل مد نظر نصب کند.


باید گفت که این کمپانی در زمينه ارائه تسهيلات سلامت و بهداشت به مردم هند بسیار فعال بوده و تا کنون 120 امکان و خدمت بهداشتی متفاوت به 60 هزار نفر جمعیت اين کشور ارائه کرده است. این در حالی است که بهره بردن از اين خدمات برای هر خانوادی هندی تنها 3$ در ماه هزينه در بر دارد.


حتی ارائه پشتيبانی محصولات نيز از سوی این شرکت به بهترين شکل ممکن صورت می گیرد و ساکنین نقاط دور افتاده که امکان استفاده از شبکه لوله کشی آب شرب شهری را ندارند می توانند بدون دغدغه خاطر با کمترين هزینه سالمترين آب آشاميدنی را در اختیار داشته باشند.


پایین بودن هزینه ارائه این خدمات به منبع تامین انرژی دستگاه يعنی خورشید برمی گردد. اين نشان می دهد که با نگاهی دقيق به اقليم محیط زيست و به کار گيری خلاقیت می توان مشکلات بزرگی از زندگی را حل کرد تا رفته رفته همه بتوانند سهمی یکسان از زندگی داشته باشند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

    

راستش را بخواهید بر خلاف برداشتی که از کلمه "دیوار صوتی" می‌شود، اصلا دیواری در کار نیست که بشود آن را دید.

بر خلاف آنچه ممکن است در این عکس که  مربوط به لحظه "شکستن دیوار صوتی" ‌بوسیله یک هواپیمای جت است به نظر برسد، منظور از "دیوار صوتی" سرعت سیر امواج صوتی بسته به محیطی که در آن حرکت می‌کنند است، نه پرده‌ای واقعی که دماغه هواپیمای جت آن را سوراخ کند.

اما پدیده‌ای بصری که در این تصویر می‌بینید به علت قطرات آبی است که درمیان دو سطح پرفشار هوا به دام می‌افتند.در شرایط آب و هوایی مرطوب بخار آب می‌تواند بین دو ستیغ امواج صوتی ایجاد بوسیله هواپیمای جت تجمع یابند.

این اثر لزوما با شکستن دیوار صوتی هم‌زمان نیست، اما ممکن است همراه آن هم رخ دهد.

شکستن دیوار صوتی برای اولین بار در تاریخ هوانوردی در 14 اکتبر 1947 بوسیله سرهنگ چارلز ییگر با یک هواپیمای پژوهشی به نام Bell XS-1 که برای سرعت‌های مافوق صوت طراحی شده بود، در امریکا انجام شد.

امروزه هواپیماهای بدون سرنشین بوسیله ناسا با سرعت 10 برابر سرعت صوت (10 ماخ) به پرواز درآمده‌اند.

کلمه ماخ از نام ارنست ماخ فیزیکدان اتریشی گرفته شده است که در سال 1887 اصول حرکت مافوق‌صوت را تبیین کرد. "عدد ماخ"  نسبت سرعت یک شی‌ئ به سرعت صوت در محیط محلی است.

صوت امواج ناشی از ارتعاش جو است و بنابراین سرعت آن به درجه حرارت و فشار هوا بستگی دارد.

صوت در سطح دریا در حرارت 15 درجه سانتی‌گراد با سرعت 1223 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

پرواز کردن هواپیما با سرعتی بیش از این صدایی گوش‌خراش ایجاد می‌کند.

هنگامی که هواپیما با سرعت تحت‌صوت (کمتر از یک ماخ) پرواز می‌کند ارتعاشات در فشار هوا ( یا همان امواج صوتی) عموما در همه جهات پخش می‌شوند.

اما هنگام به اصطلاح شکستن دیوار صوتی (یا افزایش سرعت هواپیما به بالای سرعت صوت) میدان فشارهوای اطراف هواپیما از عقب هواپیما به صورت یک "مخروط ماخ" – یک موج ضربه‌ای که یک "غرش صوتی" را بوجود می‌آورد- گسترش می‌یابد.



:: برچسب‌ها: دیوار صوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

مجموعه تصاویر سینمائی پیتزا مخلوط

هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند؛ برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است.
 

دست خود را یک دقیقه روی اجاق داغ بگذارید، به نظرتان یک ساعت خواهد آمد. یک ساعت در کنار دختری زیبا بنشینید، به نظرتان یک دقیقه خواهد آمد؛ این یعنی "نسبیت".


فرق بین
نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد.
 

عاشق سفر هستم ولی از رسیدن متنفرم.
 

من هوش ِ خاصی ندارم، فقط شدیدا کنجکاوم

 


سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید
با ارزش شوید.


    دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطر کسانی که شرارتها را می بینند و کاری در مورد آن انجام نمی دهند.

یکی از قویترین عللی که منجر به ورود آدمی به عرصهء علم و هنر می شود فرار از زندگی روزمره است.
 

مثال زدن، فقط یک راه دیگر آموزش دادن نیست؛ تنها راه آن است.


حقیقت
آن چیزی است که از آزمون تجربه، سربلند بیرون آید.


    زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای
حفظ تعادل باید حرکت کنید



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

1- شخصی سر کلاس ریاضی خوابش برد. زنگ را زدند بیدار شد و با عجله دو مسئله را
که روی تخته سیاه نوشته شده بود یادداشت کرد و با این «باور» که استاد آنرا به عنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آنروز و آن شب برای حل کردن آنها فکر کرد. هیچیک را نتوانست حل کند. اما طی هفته دست از کوشش برنداشت. سرانجام ی...کی از آنها را حل و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد زیرا آن دو را به عنوان دو نمونه
ازمسایل غیر قابل حل ریاضی داده بود .


2- در یک باشگاه بدنسازی پس از اضافه کردن 5 کیلوگرم به رکورد قبلی ورزشکاری از وی خواستند که رکورد جدیدی برای خود ثبت کند. اما او موفق به این کار نشد. پس از او خواستند وزنه ای که 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر است را امتحان کند. این دفعه او براحتی وزنه را بلند کرد. این مسئله برای ورزشکار جوان و دوستانش امری کاملا طبیعی به نظر می رسید اما برای طراحان این آزمایش جالب و هیجان انگیز بود. چرا که آنها اطلاعات غلط به وزنه بردار داده بودند. او در مرحله اول از عهده بلند کردن وزنه ای برنیامده بود که در واقع 5 کیلوگرم از رکوردش کمتر بود و در حرکت دوم ناخودآگاه موفق به بهبود رکوردش به میزان 5 کیلوگرم شده بود. او در حالی و با این «باور» وزنه را بلند کرده بود که خود را قادر به انجام آن می دانست.
هر فردی خود را ارزیابی میکند و این برآورد مشخص خواهد ساخت که او چه خواهد شد. شما نمی توانید بیش از آن چیزی بشوید که باور دارید«هستید». اما بیش از آنچه باور دارید«می توانید» انجام دهید.


:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

                        

يك شركت انگليسي با ساخت نوعي موزائيك كربني قصد دارد تا فناوري جمع‌آوري انرژي جنبشي را به خيابانها آورده و قدرت گام‌هاي افراد را ذخيره كند.


موزائيك‌هاي پاوگن كه توسط شركتي مستقر در لندن طراحي شده، قرار است در مناطق داراي ترافيك بالاي رفت‌وآمد عابران پياده مورد استفاده قرار گرفته و انرژي جنبشي گام‌هاي افراد را به الكتريسيته تجديدپذير قابل ذخيره در باتري‌هاي پليمري ليتيوم تبديل كند. از اين نيرو مي‌توان براي قدرت بخشيدن به برنامه‌هاي كاربردي از جمله چراغ‌هاي خيابان، نمايشگرها، بلندگوها، علائم و تابلوهاي تبليغاتي استفاده كرد

.

هر زمان كه فردي بر روي اين موزائيك‌ها قدم مي‌گذارد، يك چراغ مركزي روشن شده و فرد را سيستم توليد 2.1 وات برق در هر ساعت توسط اين موزائيك مرتبط مي‌كند. در همين حين نور كافي براي گذر عابران نيز ارائه مي‌شود.

 

اين موزائيك‌ها از مواد تقريبا 100 درصد بازيافتي و فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند. از اين محصول مي‌توان براي تجهيز در سازه‌هاي موجود استفاده كرد. آنها همچنين ضد آب بوده و قادر به مقاومت در برابر شرايط فضاي باز هستند.

 

اين موزائيك‌ها اكنون در راهروهاي يك مدرسه نصب شده تا دوام و كاربري آنها مورد نظارت قرار گرفته و همچنين در قدرت بخشي به ساختمان مدرسه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

به گفته اين طراحان، هر كدام از موزائيك‌ها از قدرت تحمل حدود 20 ميليون گام يا پنج سال استفاده برخوردار است. در سال 2011، اين شركت اولين سفارش توليد خود را براي محل المپيك 2012 لندن دريافت كرده كه در آن به نصب اين موزائيك‌ها در مسير بين استاديوم المپيك و مركز خريد شهر استرادفورد خواهد پرداخت.



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

                           

شايد در نگاه اول افسون جادوگري به‌نظر برسد، اما آن‌چه مي‌بينيد، نمايشي بي‌نظير از آهنربايي است كه با نيتروژن مايع به‌شدت سرد شده و رفتارهاي عجيب كوانتومي از خود نشان مي‌دهد.

اين آزمايش كه در نمايشگاه جانبي كنفرانس سالانه انجمن علوم مريلند، ايالات متحده به نمايش درآمده، توسط دانشجويان گروه ابررسانايي دانشكده فيزيك و نجوم دانشگاه تل‌آويو طراحي شده و در آن، آهنربايي را مي‌بينيد كه دچار پديده «قفل‌شدگي كوانتومي» يا «به‌تله افتادن كوانتومي» شده است. اين پديده، نمايشي از اثر ميزنر است كه رفتار مغناطيسي عجيب ابررساناها را توصيف مي‌كند.
جسم سفيدي دودزايي كه مي‌بينيد، آهنربايي است كه با شناورشدن در نيتروژن مايع (كه در 63كلوين يخ مي‌زند و در 77 كلوين به جوش مي‌آيد) به دماي حدود 70كلوين / 203 درجه سانتي‌گراد زير صفر رسيده و براي آن‌كه زمان بيشتري در اين دما باقي بماند، با پوشش سفيد عايقي پوشيده شده است. آهنرباي فوق‌سرد وقتي در ميدان‌هاي مغناطيسي مختلف قرار مي‌گيرد، شناور در هوا باقي مي‌ماند و هيچ تغييري در وضعيت اوليه آن، چه ساكن باشد و چه در حال حركت، اتفاق نمي‌افتد. جالب اينجاست كه حتي با وارون كردن آهنربا نيز اتفاقي نمي‌افتد!
هرچند اين تعادل پايدار كه به قفل‌شدگي كوانتومي مشهور شده، مدت‌هاست شناخته شده و حتي به نمايش عمومي نيز درآمده بود، اما اين نخستين بار است كه تغيير زاويه آهنربا كه حتي با زاويه 45درجه تغييري در شرايط موجود ايجاد نمي‌كند، نشان داده مي‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

مواد لازم برای ساخت :

1: دیود 1N4001 به تعداد لازم (10 عدد(

2: انبریا سیم چین 

3: ولتمتر و آمپرمتر(مالتی متر(

نحوه ی ساختن : 

دیود های 4001 معمولی را با دقت به صورت افقی از وسط با انبر دست یا سیم چین دو نیم کنید ، حال با قرار دادن طرف باز دیود رو به آفتاب مستقیم ووصل کردن ولتمتر به دو سر آن شاهد ولتاژی درحدود 3/0 ولت و جریانی در حدود 40 میکرو آمپر هستیم .


1 برای بدست آوردن ولتاژ بیشتر باید چند دیود را با رعایت قطبها با هم سری کنیم .

2 و به دلیل نداشتن جریان زیاد باید چند دسته از دیودهای موازی شده را با هم سری کنیم .

توجه : با یکی دو دیود نمیشود مصرف کننده ای را راه انداخت برای اینکار حداقل باید 30الی 40 دیود (بسته به ولتاژوجریان مورد نظر) را باید با هم سری و موازی کنیم.


 

یه نکته: من با سری کردن دودسته ی 5تایی دیود تونستم یک ماشین حساب کوچولو رو راه بندازم

منبع:http://www.parsiblog.com



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

ساخت ربات مسیر یاب ساده بدون آی سی

 

 

دراینجا قصد دارم طریقه ی ساخت یک ربات مسیر یاب خیلی ساده را بااستفاده از سنسور های  گیرنده و فرستنده ی cny70
به شما آموزش دهیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 2856
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط :

 دیسک اسرار آمیز 

وقتی که از چرخ و فلک پیاده می شوید، چه اتفاقی می افتد ؟

 

img/daneshnameh_up/6/65/fa01.jpg                                    

 

 


وقتی که به جسم دواری می نگرید، رد یاب حرکتی چشم شما خسته می شود . و وقتی که به اطراف نگاه کنید ، به نظرمی آید که همه چیز در دنیای اطرافتان بطرف شما می آید( یا از شما دور می شود.) 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط :
 
یک محقق ایرانی در دانشگاه پنسیلوانیا به کمک یکی از همکارانش ، نشان داده است که می توان با استفاده از پرتوهای پلاسمایی اجسام را نامریی کرد

ایده نامریی کردن اجسام تا چندی پیش تنها در سطح داستانهای تخیلی علمی نظیر «مرد نامریی» ، «چ جی ولز» مطرح بود اما «نادر انقطاع» و «آندرآ آلو» از دانشگاه پنسیلوانیا شیوه ای را پیشنهاد کرده اند که با استفاده از آن می توان با فناوریهای موجود، اجسام را تا حد زیادی غیر قابل رویت ساخت

به اعتقاد فیزیکدان این روش کاربردهای متعددی در فناوری های نظامی مربوط به مخفی کردن و استتار اجسام خواهد داشت . در گذشته گروههایی از فیزیکدانان کوشیده بودند با روش موسوم به «روش آفتاب پرست» به استتار اشیا و اجسام دست یابند

محققان دانشگاه توکیو نیز بر روی نوعی پارچه تحقیق می کنند که بر همین مبنا عمل استتار را انجام می دهد: در داخل این پارچه دانه هایی نظیر رشته تسبیح کار گذارده شده که می تواند صحنه ای را که برروی آن تابانده می شود منعکس سازد و جسمی را که این پارچه بر آن پوشانده شده نظیر بدن آفتاب پرست به رنگ محیط درآورد و به این ترتیب آن را نامریی سازد

محقق ایرانی و همکارش با انجام محاسباتی نشان داده اند اجسام کروی یا استوانه ای که با این قبیل سپرها پوشیده شوند، عملا نور بسیار کمی از خود بازمی تابند. در عمل زمانی که این اجسام در معرض نور مریی قرار داده می شوند، نوری که از آنها به چشم می رسد آنقدر اندک است که عملا دیده نمی شوند

یک محدودیت این فناوری آن است که هر سپر مخصوص تنها برای یک طول موج خاص کار می کند و به عنوان مثال جسمی که در زیر نور قرمز غیرقابل رویت شده اگر تحت پرتوهای به رنگ سبز یا آبی قرار گیرد قابل مشاهده خواهد بود. نکته دیگر آنکه سپر نامریی کننده زمانی عمل می کند که طول موج با تابیده شده نزدیک ابعاد خود جسم باشد. به این ترتیب در مورد نور مریی، از این سپر تنها برای مخفی کردن اجسام میکروسکوپی می توان استفاده به عمل آورد. اجسام بزرگتر تنها هنگامی از دید پنهان می شوند که پرتوهای با طول موج بلندتر به آنها تابیده شود. بنابراین با این فناوری نمی توان افراد یا خودروها را نامریی کرد

اما انقطاع معتقد است که از این فناوری می توان در زمینه های دیگر نظیر تولید موادی که از برق زدن و درخشش اجسام جلوگیری می کنند استفاده به عمل آورد. این سپرها همچنین می توانند مانع از تاثیر نامطلوب نوری شوند که از اجسام ریز پراکنده می شود و به این ترتیب می توانند بازده میکروسکوپها را افزایش دهند. یک کاربرد دیگر این روش نامریی کردن ماهواره ها در فضا است.


:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 ازمایش بسیار جالب و باور نکردنی حتماً امتحان کنید

 

طرف مقابل خود را ناپدید کنید جوری که لبخندش بمونه

 

 

 


 

 

 

img/daneshnameh_up/f/f6/ov36.jpg

 


 

 

در بیشتر مواقع ، هر دو چشم انسان چشم اندازهای نسبتاً یکسانی از دنیای اطراف دریافت می کنند. مغز ما دو تصویری که دو چشم از یک منظره دریافت می کنند را با هم ترکیب کرده و ما آن منظره را سه بعدی درک می کنیم. در این آزمایش خواهید دید که اگر تصاویری که دو چشم دریافت می کنند متفاوت باشند ، چه اتفاقی می افتد.

 

 

به ادامه مطلب برید تا بفهمید

 


 

 



:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

این روزها وقتی برای خرید گوشت قرمز به برخی قصابی‌ها یا مغازه‌های عرضه مواد پروتئینی مراجعه می‌کنیم در میان انواع گوشت گاو، گوساله و گوسفند با گوشت شتر مواجه می‌شویم…



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

  رسانه‌های بهداشتی نیوزلند با انتشار مقاله‌ای جدید اعلام کردند که پدران مبتلا به چاقی و اضافه وزن بیشتر صاحب نوزادان لاغر و زیر وزن طبیعی می‌شوند.
متخصصان علوم پزشکی دانشگاه اوکلند در نیوزلند با مطالعه و آزمایش روی بیش از ۲۰۰۰ زوج در این کشور و در شهر آدلاید 
استرالیا به این نتایج دست یافته‌اند. این یافته در مجله چاقی منتشر شده است.
به گزارش 
خبرگزاری شینهوا، نوزادان کم وزن معمولا پیش از موعد به دنیا می‌آیند و زودرس هستند و پس از تولد هم در سنین بالاتر با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.
پروفسور لسلی مک کوان در این باره تاکید کرد: وقتی پدر دچار اضافه وزن باشد خطر 
تولد نوزادان زیروزن و کوچک اندام تا دو برابر افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که سلامت 
والدین نقش بسیار مهمی روی مشکلات بارداری و سلامت نوزادان ایفا می‌کند بنابراین باید بیشتر و جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

گفته می شود خمیازه مسری است بخصوص در کودکان، این گفته تا چه حد صحت دارد؟
محققان آمریکایی می‌گویند کودکان زیر ۴ سال و کودکان مبتلا به اوتیسم به خمیازه دیگر افراد حساس نیستند و با دیدن خمیازه، خمیازه نمی‌کشند…

 

طبق مقاله‌ای که در مجله child development منتشر شده است محققان دانشگاه Connecticut پس از زیر نظر گرفتن ۱۲۰ کودک یک تا ۶ سال و ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم که بین ۶ تا ۱۳ سال سن داشتند متوجه شدند خمیازه در کودکان واگیر ندارد و آنها با خمیازه افراد دیگر خمیازه نمی‌کشند.

خمیازه کشیدن تاثیری واگیر گونه دارد به طوری که هنگام مشاهده خمیازه کشیدن دیگران ، شخص احساس می کند باید خمیازه بکشد و این حالت از فردی به فرد دیگر در یک جمع ، سرایت می یابد.

در واقع محققان بر این باورند شاید بتوان از این حس برای تشخیص زودهنگام اختلال اوتیسم در کودکاناستفاده کرد . به گفته این محققان‌، در واقع ،‌این علامت ، یکی از شواهد مرتبط با بی تفاوتی در کودکان مبتلا به اوتیسم است.

طیف اختلالات اوتیسم به تخریب شدید و جدی قوای تفکر ، احساس ، زبان و توانایی ارتباط با دیگران منجر می شود. این اختلالات معمولا در اوایل دوران کودکی مشخص می شوند و از انواع شدید تا خفیف اوتیسم را که سندروم آسپرگر Asperger نام دارد ، شامل می شوند



:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است و عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند….

 

در اینجا ما ترفند هایی را بیان می کنیم که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از درد ها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 این متخصصان می‌گویند ۴۰ دقیقه پیاده ‌روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد….

 

 

ایسنا نوشت:

پزشکان تاکید دارند پیاده‌روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

سایت فانی ها  : این متخصصان می‌گویند ۴۰ دقیقه پیاده‌روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در کنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

روزنامه دیلی میل در این باره گزارش داد پروفسور کریک ‌اریکسون و همکارانش از دانشگاه پیتزبورگ آمریکا به بررسی تاثیرات احتمالی ورزش آرام و منظم بر روی حافظه پرداختند.

آن‌ها در ابتدا ۱۲۰ داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند و سپس از یک گروه خواستند تا برنامه‌های ورزشی و پیاده روی را به مدت ۴۰ دقیقه و ۳ روز در هفته انجام دهند و گروه دیگر تنها تمرینات ساده کششی را انجام دادند، سپس از این افراد اسکن مغزی گرفته شد.

نتایج بررسی اسکن‌ها حاکی از آن بود که حجم غده هیپوکامپ به اندازه دو درصد در افرادی که تمرینات منظم هوازی را انجام داده بودند، افزایش یافت و همان منطقه از مغز در گروه دوم ۱/۴ درصد افزایش را نشان ‌داد.

پروفسور اریکسون در این باره خاطرنشان کرد: مطالعات تایید می‌کند ضعف توان هیپوکامپ در حین زندگی اجتناب‌ناپذیر است، اما ما ثابت کردیم حتی انجام ورزش‌های متعادل و خفیف هم به مدت یک سال می‌تواند اندازه ساختار مغزی را افزایش دهد.

نتایج این مطالعات یک ساله در نشریه دستاوردهای آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1390 | نظرات ()