نوشته شده توسط : $$ALI$$


معرفی:

 

یكی از موادرادیواكتیو موجود در طبیعت گاز تریتیم است كه یك ماده پرتوزای گسیلنده بتا می باشد. تریتیم به عنوان یك گاز رادیو اكتیو در تهران همواره پرتوهای بتایی را از خود گسیل می نماید.

 

اولین عنصر شیمیایی جدول تناوبی هیدروژن است كه گازی بی رنگ و بی مزه بوده و با نماد H نشان داده می شود. هیدروژن دارای 3 ایزوتوپ می باشد: (ایزوتوپ به ویژه هسته هایی گفته می شود كه دارای عدد اتمی یكسان بوده ولی در تعداد نوترونها با هم فرق دارند)



:: بازدید از این مطلب : 2119
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

 جو زمين يك لايه باريك از گازهاست كه دور زمين را فرا گرفته. براي بيشتر مردم سخت است كه در بيش از دو مايلي يا سه كيلومتري بالاتر از سطح دريا تنفس كنند. در حدود 100 مايلي يا 160 كيلومتري بالاي سطح دريا هوا به قدري رقيق است كه ماهواره ها مي توانند بدون تحمل مقاومت زيادي سفر كنند.

ذرات كشف شده جو را, تا ارتفاع 370 مايلي يا 600 كيلومتري بالاي زمین مي توان پيدا كرد. اما بيشتر جو يعني 80 درصد آن در داخل محدوده 10 مايلي يا 16 كيلومتري بالای سطح زمين است. جو هيچ مرز مشخصي ندارد و معلوم نيست كه كجا به پايان مي رسد.  اما به تدريج كه به سوي فضا مي رود باريك تر و باريك تر مي شود تا ناپديد مي شود و با فضاي خارجي تر يكي مي شود.



:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

نیتروژن ( Nitrogen) 


نیتروژن عنصر شیمیائی غیر فلزی با الکترونگاتیویته 3 است که در جدول تناوبی با نشانه 
N مشخص می شود و دارای عدد اتمی 7 می باشد . این گازدر سال توسط Daniel Rutherford از کشور اسکاتلند کشف گردید و 78% ترکیبات اتمسفر را شکل می دهد این گاز از مایع سازی هوا و گرم کردن NaN3 بدست می آید .



:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

بيش از 4/3 اتمسفر زمين توسط گاز نيتروژن اشغال شده است. علي‌رغم حضور اين عنصر در تركيبات مهم و حياتي چون آنزيم‌ها، پروتئين‌ها، ملكول‌هاي انتقال دهندة انرژي  و ...، استفاده از اين منبع عظيم نيتروژن تنها براي برخي از باكتري‌ها امكان‌پذير است. ورود نيتروژن ملكولي به سطح بيوسفر توسط باكتري خاكزي را تثبيت بيولوژيك نيتروژن مي‌نامند. از مهم‌ترين تثبيت‌كننده‌هاي نيتروژن مي‌توان به ريزوبيوم باكتري همزيست حبوبات اشاره كرد. استفادة بي‌رويه از سموم كشاورزي بخصوص آفت‌كش‌ها ميزان كارآيي اين اين ميكروارگانيزم مفيد را تحت الشعاع قرار داده است. به طور كلي گزارش‌هاي موجود در زمينه اثرات آفت‌كش‌هاي مختلف به ويژه علف‌كش‌ها، حشره‌كش‌ها و قارچ‌كش‌ها نشان مي‌دهند كه گونه‌هاي مختلف و صفات گياهي مختلف حساسيت متفاوتي به آفت‌كش‌ها نشان مي‌دهند و عموماً تأثير منفي علف‌كش‌ها بيشتر از حشره‌كش‌ها و حشره‌كش‌ها بيشتر از قارچ‌كش‌ها مي‌باشد. به علاوه با افزايش دز مصرف، تأثير منفي آفت‌كش‌ها افزايش مي‌يابد كه نتيجتاً كاهش بيوماس و عملكرد حبوبات را در پي دارد.



:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

   


هیدروژن یا آبزا، یک عنصر شیمیایی در جدول تناوبی است كه با حرف H و عدد اتمی ۱ نشان داده شده است. هیدروژن عنصری بی رنگ، بی بو، غیر فلز، یک ظرفیتی و گازی دو اتمی، با خاصیت شعله وری فوق العاده بالا است. هیدروژن سبک‌ترین و فراوانترین عنصر در جهان بوده و در آب و نیز در تمامی ترکیبات آلی و موجودات زنده یافت می‌شود. هیدرژن قابلیت واکنش شیمیایی با بیشتر عناصر را دارد. ستارگان در توالی اصلی خود به وفور از هیدروژن در حالت پلاسمایی تشکیل شده اند. این عنصر در تولید آمونیاک، به‌عنوان یک گاز بالا برنده، یک سوخت جایگزین و اخیرا به‌عنوان منبع انرژی مورد استفاده پیلهای سوختی قرار می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 img/daneshnameh_up/e/e7/csp_hydrogen-bomb.JPG

همجوشی هسته ای بنیاد اصلی بمب هیدروژنی را تشکیل می دهد. همان طور که از شکافته شدن هسته های سنگین «شکافت هسته ای) ، مقدار عظیمی انرژی حاصل می شود. از پیوند هسته های سبک نیز انرژی بیشتری به دست می آید. در هر یک از دو حالت هسته هایی با جرم متوسط تشکیل می گردد. که جرم آنها کمتر از جرم اولیه ای است که برای تشکیل آنها به کار رفته است. در حالی که در روش شکافتن ، ماده اولیه منحصر به اورانیوم و توریم است. در روش پیوند هسته ای از هر اتم سبکی مثلا اتم هیدروژن می توان استفاده نمود. 



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$
[تصویر: show_image.php?id=18200]
شیر جانوری قوی با سری بزرگ، پاهای بزرگ و قوی و دمی بلند از جنس پلنگ‌شکلان (Panthera) است. اندازهٔ بدن او ۱۴۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و اندازهٔ دم او ۶۷ تا ۱۰۰ سانتیمتر می رسد...


:: بازدید از این مطلب : 2425
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

تابان- حتي اگر نابغه نباشيد، مي‌توانيد از استراتژي‌هاي كساني مثل ارسطو و انيشتين، براي تقويت قدرت خلاقيت و اداره بهتر زندگيتان استفاده كنيد.

در اين مقاله 8 استراتژي مهم برايتان آورده‌ايم كه شما را تشويق مي‌كند تا به جاي پروراندن فكرها و تصورات بيهوده، كارآمد و مفيد فكر كنيد تا راه‌حل مشكلاتتان را خودتان به دست آوريد. "اين استراتژي‌ها، تكنيك‌هاي رايج بين نابغه‌‌هاي عرصه علم، هنر و صنعت در طي تاريخ بوده است." 
1- به مشكلات از جوانب مختلف نگاه كنيد و ديدگا‌ه‌هاي جديدي را انتخاب كنيد كه كسان ديگري از آن استفاده نمي‌كنند. 
"لئوناردوداوينچي" عقيده داشت كه براي به دست آوردن علم در مورد يك مشكل، بايد ياد بگيريد كه چطور آن مشكل را به راه‌هاي مختلف بازسازي كنيد. او مي‌گفت هميشه اولين رويكرد او به يك مشكل كمي متعصبانه بوده است. به همين دليل سعي داشت تا مشكلات را از جوانب مختلف بررسي كند.
2- تجسم كنيد! 
"انيشتين" وقتي به حل يك مشكل فكر مي‌كرد، سعي مي‌كرد تا موضوع خود را با استفاده از نمودارهاي مختلف به چند طريق ممكن فرموله كند. او راه‌حل‌ها را تجسم مي‌كرد. عقيده داشت كه كلمات و اعداد به آن شكل نقش مهمي در فكر كردن درمورد راه‌حل يك مشكل ندارند. 
3- ايجاد كنيد! 
يكي از ويژگي‌هاي متمايز نابغه‌ها استعداد توليدي و زايايي آنهاست. 
"توماس اديسون" 093/1 حق ثبت اختراع داشت. او با با ارايه فكر و تدبير، سودمندي وسايل اختراعي خود را تضمين مي‌كرد. "دين كِيت" از دانشگاه كاليفرنيا در مطالعه 036/2 مخترع تاريخ، به اثبات رساند كه بزرگ‌ترين دانشمندان نه تنها آثار فوق‌العاده‌اي مي‌ساختند، بلكه آثار بد و به درد نخوري هم در كارنامه خود داشته‌اند. آنها از شكست نمي‌ترسيدند و آن‌قدر تلاش كردند تا به موفقيت دست يافتند.
4- تركيبات جديد بسازيد
افكار، ايده‌ها، تصاوير و انديشه‌هايتان را تركيب كنيد و دوباره تركيب كنيد و آنها را به صورت تركيبات مختلف درآوريد، هرچند كه طبيعي و مناسب نباشند. 
قانون‌هاي توارث كه علم جديد ژنتيك برپايه آن قرار داده شده توسط راهب استراليايي "گريگو مندل" مطرح شده كه رياضيات و بيولوژي را براي ايجاد يك علم جديد با هم تركيب كرد.
5- رابطه‌سازي كنيد
بين موضوعات نامشابه ارتباط ايجاد كنيد. 
داوينچي قادر بود بين صداي زنگ و آب ارتباط ايجاد كند. "ساموئل مورس" توانست با مشاهده ايستگاه‌هاي حمل و نقلي توسط اسب، ايستگاه‌هاي تقويت‌كنند‌ه‌اي براي سيگنال‌هاي تلگراف اختراع كند. 
6- متضاد فكر كنيد.
فيزيكدان معروف "نيلز بوهر" عقيده داشت كه اگر متضادها را كنار هم بياوريد، خواهيد ديد كه افكار و انديشه‌تان به مرحله جديد منتقل مي‌شود. توانايي او در تصور نور هم به عنوان يك ذره و هم يك موج باعث شد به اصل تكميل برسد. افكار معلق و مسكوت مي‌تواند به شما براي خلق يك شكل جديد كمك كند. 
7- استعاري فكر كنيد. 
ارسطو استعاره را يكي از علامت‌هاي نوابغ مي‌دانست و عقيده داشت كه هر فردي كه ظرفيت درك شباهت‌هاي بين دو قلمرو كاملاً مختلف باشد و بتواند آنها را به هم ربط دهد، يك نابغه است. 
8- خود را براي شانس آماده كنيد. 
هرچه براي انجام كاري تلاش كنيم و شكست بخوريم، مشغول كاري ديگر خواهيم شد. اين اولين اصل تصادف خلاقانه است. شكست زماني مي‌تواند سودمند باشد كه ما به آن به عنوان يك نتيجه بي‌حاصل فكر نكنيم. به جاي اين، روند كار، مؤلفه‌هاي آن و طريقه تغيير آنها را تحليل كنيم تا به نتيجه برسيم. نپرسيد: "چرا من شكست خوردم؟!" بپرسيد: "چه كرده‌ام!؟
"



:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

غش می تواند در اثر عوامل مختلفی در افراد ایجاد شود. استرس ، درد ، دیدن خون، خستگی ، اقدامات پزشکی ، از دست رفتن خون و یا ایستادن بدون حرکت برای مدت طولانی از جمله عواملی است که می تواند سبب بروز این وضعیت شود . دراین حالت بدلیل تاثیر سیستم پاراسمپاتیک ( عصب واگ ) کاهش فشار خون شریانی و کاهش ضربان قلب رخ می دهدکه سبب کاهش خونرسانی به سیستم عصبی مرکزی ( مغز ) شده و حالت غش و در صورت ادامه یافتن سنکوپ رخ می دهد. معمولا قبل از وقوع آن برای مدت حدود 10 ثانیه تا چند دقیقه فرد دچار علایمی مانند سستی ، احساس سبکی در سر ، تهوع ، رنگ پریدگی ، تعریق ، تاری دید ، افزایش ترشح بزاق می شود . بعد از آن فرد هوشیاری خود را از دست می دهد و بر زمین می افتد ، رنگ پریده می شود و مردمکها متسع می شود. وقتی فرد در حالت دراز کش قرار می گیرد به سرعت هوشیاری وی برمی گردد ولی تحریک پذیری ، سرگیجه ، تهوع ، رنگ پریدگی ، تعریق می تواند باقی بماند . سنکوپ می تواند باز هم رخ دهد بویژه اگر فرد طی نیم ساعت بعد باز هم سرپا بایستد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

  تحقيقات جديد نشان مي‌دهد سرعت انتقال اطلاعات از هر كدام از چشمان انسان به مغز، مشابه سرعت انتقال اطلاعات در شبكه‌هاي رايانه‌ اي پرسرعت است. 

به گزارش سايت اينترنتي "نيوساينتيست"، محققان دانشگاه "پنسيلوينيا" در آمريكا در يك مطالعه جديد با محسابه سرعت انتقال اطلاعات در اعصاب بينايي انسان اعلام كردند ظرفيت انتقال اطلاعات در اين اعصاب بسيار بالاتر از عملكرد ظاهري آنها است كه اين امر به دليل صرفه جويي در مصرف انرژي در بدن صورت مي‌گيرد. 

دانشمندان در اين مطالعه بافت زنده شبكيه چشم يك خوكچه هندي را به يك رشته الكترود متصل كرده و سپس به اين بافت نور تاباندند و الگوي ارسال پيامهاي الكتريكي در سلولهاي عصبي شبكيه چشم اين حيوان را ثبت كردند. 

اين سلولهاي بينايي پيامهاي الكتريكي را به سلولهاي عصبي مي‌دهند كه سلولهاي عصبي نيز آنها را به بخش بينايي در مغز منتقل مي‌كنند. 

محققان با بررسي نتايج اين مطالعه متوجه شدند كه شبكيه چشم خوكچه هندي اطلاعات را با سرعت ‪۸۷۵‬كيلوبيت در ثانيه منتقل مي‌كند. با توجه بدينكه تعداد سلولهاي بينايي در شبكيه چشم انسان حدود ‪۱۰‬برابر تعداد اين سلولها در شبكيه چشم خوكچه هندي است، محققان عقيده دارند "پهناي باند" شبكيه چشم انسان در حدود ‪۸۷/۵‬مگابيت در ثانيه است. 

به گفته "وي‌جي بالاسبرامانيان" از محققان اين مطالعه، اين رقم احتمالا تنها سرعت ظاهري انتقال اطلاعات بينايي از چشم به مغز را نشان مي‌دهد زيرا هر سلول عصبي قادر است در هر ميلي‌ثانيه يك بار شليك الكتريكي داشته باشد درحالي كه در عمل نرونهاي عصبي در هر ثانيه تنها ‪۴‬بار پيامهاي الكتريكي ارسال مي‌كنند كه اين امر احتمالا به دليل جلوگيري از مصرف بيش از حد انرژي بدن در سامانه عصبي، صورت مي‌گيرد. 

مغز انسان تنها شامل حدود ‪۲‬درصد از جرم بدن انسان مي‌شود و اين درحالي است كه مغز ‪۲۰‬درصد از انرژي حاصل در سوخت و ساز بدن را مصرف مي‌كند كه افزايش سرعت انتقال اطلاعات در سامانه عصبي حتي مي‌تواند اين ميزان مصرف انرژي را نيز بالاتر برده و براي بدن مشكلزا باشد.



:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

گیاه آلوورا برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است. این گیاه دارای برگهای پهن است كه از آن یك ماده ژله‌ای تراوش می‌شود كه دارای اسیدهای آمینه می‌باشد و می‌توان از آن در سالاد و یا بصورت كمپوت استفاده كرد.
گیاه آلوورا گیاهی است كه در مناطق مدیترانه‌ ای رشد می‌كند كه اكنون این گیاه در چند مركز گلخانه ‌ای در شهرستان شیروان نیز تولید می ‌شود.
دكتر مسعود مسنن مظفری با اشاره به اینكه بدن انسان همیشه یك سری پروتئین‌هایی كه در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می ‌كند، گفت: این گیاه نیز كمك بزرگی در روند پروتئین‌ سازی بدن دارد.
این پزشك داروساز با تاكید بر اینكه پوست یكی از بزرگترین محافظ‌ های بدن در مقابل عوامل بیماری‌ زا است، گفت: این گیاه همچنین در ترمیم، زیبایی، شادابی صورت و ایجاد ایمنی در مقابل عوامل بیماری ‌زا بسیار موثر است.
دكتر مسنن مظفری یادآور شد: بهترین عامل در مقابله با بیماری آنفلوانزای خوكی و یا فصلی محافظت فیزیكی است كه عمده آن از طریق دهان و پوست انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینكه استفاده از ماسك یكی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ ها است، ادامه داد: اكنون دو نوع ماسك تحت عنوان ماسك‌ های غیر قابل شستشو و قابل شستشو در بازار موجود است اما به دلیل اینكه ممكن است هنگام شستشوی ماسكهای قابل شستشو عوامل بیماری ‌زا كاملا پاك نشود استفاده از آن توصیه نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

بدن انسان مانند یک هادی در مقابل جریان الکتریسیته عمل می کند و تا حد زیادی تابع تمامی قوانین مربوط به عبور الکتریسیته از یک هادی است. بدن انسان مانند یک سیم هادی، جریان برق را عبور می دهد. البته باید توجه داشت که مقاومت قسمت های مختلف بدن انسان در مقابل جریان الکتریسیته متفاوت است. مثلاً مقاومت استخوانها، رگها، اعصاب، چشم و پوست یکی نبوده و با هم متفاوتند.* 

به طور متوسط مقاومت بدن اکثر افراد بین 2500 تا 5000 اهم است. با این حال مقدار مقاومت بدن انسان در شرایط مختلف فرق می کند. از عواملی که موجب پایین آمدن مقاومت بدن انسان در مقابل جریان الکتریسیته می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:*      

 خستگی، گرسنگی، تشنگی، بی خوابی و بیماری

  رطوبت پوست بدن که مقاومت را کم می کند تا جایی که خطر برق گرفتگی در صورت تماس با برق، بسیار شدید و در حد کشنده خواهد بود.*     

  هر قدر ناقل برق محکمتر گرفته شود خطر بیشتر است. زیرا مقاومت مسیر هادی تا بدن در مقابل جریان الکتریکی کمتر می شود.*     

  هر چه سطح تماس پوست با ناقل برق بیشتر باشد، مقاوت کمتری در مدار عبور جریان ایجاد می شود.



:: بازدید از این مطلب : 8870
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

تجربه ترن هوایی تجربه عجیبی است، دلیلش هم این است که شتاب حرکت در آنجا زیاد است. حداکثر شتابی که مسافران ترن هوایی تجربه می کنند، پنج برابر شتاب گرانش در سطح زمین است. بیشتر از این مقدار خطرناک است، زیرا می تواند به بیهوشی مسافران منجر شود. اما نه تنها مقدار شتاب که جهت قرارگرفتن بدن هم تاثیرگذار است. اگر به حالت ایستاده باشید، این شتاب موجب می شود خون به سوی پا رانده شود و با کاهش مقدار خون در مغز، خطر بیهوشی افزایش پیدا کند. پنج تا ۱۰ ثانیه تجربه شتاب چهار تا پنج برابر شتاب جاذبه کافی است تا تجربیات نزدیک مرگ به سراغتان بیاید: تونلی از نور و به دنبالش، بیهوشی. خلبانان با استفاده از لباس ضدشتاب می توانند تا نه برابرشتاب جاذبه را تحمل کنند اما رکورد جهانی در این زمینه به دو فرد اختصاص دارد؛ دکتر فلاناگان گری که با تدابیر ویژه و استفاده از مخزن پرفشار آب برای تحمل فشار، توانست شتاب عمودی ۳۱٫۲۵ برابر شتاب جاذبه را تحمل کند. اما درباره فشار افقی، رکورد جهانی متعلق به جان استپ از پیشکسوتان نیروی هوایی ایالات متحده است که در سال ۱۹۵۴ در مجموعه ای از آزمایش های موشکی شرکت کرد و توانست تا شتاب ۴۶٫۲ برابر شتاب گرانش را تحمل کند

 



:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

تاثیر جاذبه زمین بر روی گذشت زمان و طول عمر انسانها

ایا جاذبه زمین بر روی عمر و تغیر ساعتها اثر میگذارد یا چیز دیگر

ایا برادر دوقلو فضانورد در سفر فضایی جوان باقی میماند

با توجه به اینکه این فرضیه  مطابق گزارش ذیل اثبات شده است طبق فرضیه ابر کتونی فضا چگونه توجیه میشود




:: بازدید از این مطلب : 1110
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

آزمون yoyo

یك نوع تست آمادگی تناوبی و تداومی است كه با توجه به الگوهای ماهیت فوتبال حدود 20 سال پیش طراحی گردید و مدت 18 سال است كه در برخی باشگاه‌های فوتبال اروپایی مدتی رایج شد و به عنوان تعیین سطح و شاخص آمادگی جسمانی بازیكنان فوتبال برای 90 دقیقه بازی در نظر گرفته شد



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 برطبق یک اسطوره قدیمی موشها به اندازه کافی برای فیلها وحشتناک هستند اکنون دانشمندان دانشگاه فلوریدا نشان دادند که بزرگترین جاندار روی زمین از موجودات کوچکتری به نام مورچه نیز واهمه دارند.

بررسیهای این دانشمندان نشان می دهد که مورچه ها نگهبانان واقعی درختان اقاقیا هستند و از این درختان در مقابل خطر غارت فیلهای گرسنه محافظت می کنند.

به گفته این محققان، مورچه های نگهبان اقاقیا بیش از آنچه که تاکنون تصور می شد در اکوسیستم نقشی حیاتی ایفا می کنند.

تاد پالمر سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص اظهار داشت: “در داستانهای قدیمی، مورچه های کوچک در مقابل این جانواران گیاهخوار مقاومت می کنند. حرکت دسته جمعی گروههای مورچه هایی که وزن آنها حدود ۵ میلی گرم است می تواند از این درختان در برابر حیواناتی که ابعاد آنها حدود یک میلیارد برابر ابعاد این مورچه ها است محافظت کنند.”

این محققان پس از بررسی یک گونه از درخت اقاقیا به نام Acacia drepanolobium که به ندرت مورد هجوم فیلها قرار می گیرد به این نتایج دست یافتند.

پالمر افزود: “ما فکر کردیم که این واقعا جالب است که چرا ما اغلب فیلهایی را می بینیم که ترجیح می دهند از درختانی تغذیه کنند که محل زندگی مورچه ها نباشد. در حقیقت، فیلها از حرکت دسته جمعی مورچه هایی که به طرف آنها یورش می برند به شدت می ترسند.


:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

جدول تناوبي(periodic table) 
جدول تناوبي عناصر جدولي است كه بر اساس قانون تناوبي عنصرها(قرارگرفتن به ترتيب افزايش عدد اتمي) استوار است و 7 تناوب يا دوره و 18 گروه يا خانواده دارد. 
برخي از گروه هاي جدول تناوبي به سبب خصوصيات فيزيكي و شيميايي مشابهشان و همچنين به علت ويژگي بارزي كه دارند را با نام هاي مختلف مي شناسيم (فلزات قليايي، فلزات قليايي خاكي، فلزات سكه ساز، كالكوژن ها و هالوژن ها و گازهاي نجيب يا بي اثر)، هر تناوب يا دوره با يك فلز قليايي آغاز و به يك گاز بي اثر ختم مي گردد، برخي از خواص عناصر جدول تناوبي به صورت متناوب و داراي روندي خاص هستند

در ضمن اگر جدول تناوبی را میخواهید به این سایت مراجعه کنید.

لینک:www.ptable.com



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

هلیم با نشانه He دومین عنصر شیمیایی ودومین عنصر از لحاظ فراوانی در طبیعت بعد از هیدروژن به حساب می آید.اولین ایزوتوپ آن هلیم -4 تقریبا" 100 درصد هلیم طبیعی را تشکیل می دهد.عدداتمی آن 2 وجرم اتمی آن 4.0026 واحد جرم اتمی است.هلیم سبکترین گاز از میان گازهای معروف به گازهای نوبل می باشد.نقطه جوش آن 4.2 درجه کلوین است.هلیم دارای چهار ایزوتوپ است که از میان آنها هلیم -3 وهلیم -4 وهلیم -5 پایدار هستند.هسته هلیم -4 ذره آلفا نیز نامیده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 9983
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

تله پورت چیست؟ انتقال انسان و اشیاء بصورت نورچ




:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

سوسکی که برق تولید میکند در ادامه مطلب ببینید

 



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

   

بر اساس اعلام نظر كارشناسان محیط زیست، 28 جاندار عجیب‌ترین حیوانات بر روی كره زمین لقب گرفتند!

 اولین این جانداران یك نوع «موش‌كور» است كه اغلب در امریكای شمالی یافت می‌شود. ‌این موش كور از آن جهت لقب عجیب‌ترین حیوان روی كره زمین را از آن خود كرده كه به جای بینی بر روی پوزه خود، 22 بازوچه و حسگر دارد و از طریق آن‌ها می‌تواند غذای خود را بیابد. این جانور در باتلاق‌ها، دشت‌ها و مناطق پست زندگی می‌كند و اغلب جانوران بی مهره، حشرات آبزی، كرم و جانداران نرم‌تن نظیر حلزون‌ها را می‌خورد.
 
دومین موجود عجیب در این رده‌بندی، یك نوع مار تیز دندان از نژاد افعی است كه با داشتن آرواره و پوزه‌ای بلند و نوع خاصی از دندان می‌تواند زهر خود را به بدن شكارش وارد كند.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط كارشناسان محیط زیست، امروزه تنها دو نوع از این مارها در حیات وحش زندگی می‌كنند یكی در «هائیتی» و «جمهوری دومینیكن» و دیگری در كوباست.


:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

بر اساس اعلام نظر کارشناسان محیط زیست، 32 جاندار عجیب‌ترین حیوانات بر روی کره زمین لقب گرفتند!

 



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$


دنیای اسرارآمیز ناوهای هواپیمابرناوهای هواپیمابر پیشرفته علاوه بر اینکه نمادی از قدرت هستند، نمایشگاهی باشکوه از فناوری های نوین بوده که پیشرفته ترین نوع دانش بشر در آن به کار رفته است.



:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

 

 

عواملی که بر رشد قد انسان تاثیر دارند و سوالهای بیشمار جویندگان قد بلند را در ادامه مشاهده میفرمائید امید است کارگشای جستجوی شما باشیم

یکی از دغدغه های خیلی افراد امکان رشد قد پس از بلوغ است. خوب البته پوشیدن کفش های پاشنه بلند یکی از این راه هاست اما تکنیک های خاصی وجود دارد که اگر درست رعایت شوند به بلندتر دیده شدن قد کمک می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

             

عجایب هفتگانه جهان به هفت اثر برتر معماری و مجسمه سازی دوران باستان اطلاق می‌شود که محصول نبوغ و كوشش عالي نوع بشر است كه با صرف هزينه هاي سنگين و طي مدتهاي مديد ساخته شده و قربانيان فراواني داده است وهريك از آنها در زماني ساخته و پرداخته شده اند كه جز ابزارهاي ساده وبسيار ابتدائي چيزي در دست هنرمندان ودانشمندان زمان نبوده است .



:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

 
آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر اگرا و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است. این بنا به دستور شاه جهان، امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود از همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ (میلادی) به‌هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌است. شاه تصمیم گرفت پس از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد.
 


:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

 

 

Coliseum معروفترین آمفی تئاتر دایره وار(بیضی) عظیم تاریخی که تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار ودارای ۸۰ در ورودی است. واژه کلوسئوم به معنی «جایگاه بزرگ» نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویوسی(amphitheaterum flaviusi) می باشد.


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$
دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می شود، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است .
 این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در "فهرست میراث جهانی " ثبت شد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد.
 


:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$
ماچو پیچو (به اسپانیایی: Machu Picchu)، به معنی قلهٔ قدیمی، از آثار دورهٔ اینکاها می‌باشد که در ارتفاع ۲٬۴۳۰ متری از سطح دریا در دامنهٔ کوه در بالای درهٔ اوروباما در کشور پرو و در ۷۰ کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته‌است. اغلب اوقات از آن به‌عنوان «شهر گمشدهٔ اینکاها» یاد می‌شود. ماچو پیچو احتمالأ شناخته شده‌ترین نماد امپراتوری اینکاها می‌باشد.


:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

  

  این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عمّان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین شهر عمّان وشهر عقبه واقع شده‌است. شهری است به کمال که همهٔ آن در کوه و در تخته سنگهایی به رنگ گل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده‌است. از اینجاست که نام این شهر زیبا پترا نهاده شده‌است. کلمه (پترا) به زبان یونانی به معنی (صخره) است وچون این شهر باستانی تماماً در سنگ (صخره) کنده شده‌است آنرا پترا نامیده‌اند. همچنین این شهر تاریخی وزیبا را به خاطر گل سرخ گون بودنش بنام ( المدینة الوردیة ) نیز نامیده شده‌است، در سال ۱۹۷۸ میلادی کتابی در این مورد نوشته شده‌است که از تاریخ بنای این شهر باستانی سخن می‌گوید ، مؤلف نام کتاب را (الأسرار المَدینَة الوَردِیَة) نامگذاری نموده‌است. نام قدیم این شهر سلع بود، یعنی (صخره) رومیان نامش را به زبان خودشان ترجمه نموده‌اند. ، درقرن اول قبل از میلاد ودر عهد شاه غسانی حارث سوم درخشید.


:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط :
Babel%20 %20Ancient.ir%20(4) باغ های معلق بابل | تاریخ ما Tarikhema.ir
 
کلمه معلق که برای این باغها استفاده می‌شود در حقیقت به این معنی نیست که باغها به‌وسیله طناب یا ریسمان به یکدیگر متصل بوده‌اند بلکه…باغ‌های معلق  یا باغهای معلق سمیرامیس و دیوارهای (عراق کنونی) یکی از عجایب هفتگانه می‌باشد.


:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

به نظر شما این چطوریه که اینجوریه؟



:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : $$ALI$$

  به این عکس در ادامه مطلب توجه کنید



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1390 | نظرات ()